8 lipca 1935 r. Josef Liebhart założył SALEWA GmbH w Monachium. Podczas II wojny światowej firma produkowała różne wyroby skórzane i tekstylne, przede wszystkim plecaki z rurowymi stalowymi ramami i kijkami narciarskimi z drewna orzechowego. Dzięki dużemu popytowi na kijki narciarskie zimą 1952/53, SALEWA dokonała przełomu w sektorze sportowym.
Sprzęt i odzież do sportów górskich
W 1955 r. SALEWA wsparła ekspedycję w Andach w Cordillera Blanca i tym samym zapoczątkowała swoją obecność w nowym sektorze sprzedaży. Raki zostały dodane do linii produktów sportów górskich SALEWA. W 1962 r. opracowano i wyprodukowano w pełni regulowane lekkie raki. Firma po raz pierwszy stwierdziła, że jest liderem w tej dziedzinie sprzętu. W 1978 r. podjęto zdecydowane kroki w kierunku ekspansji: oferta została poszerzona o odzież funkcjonalną. W 1979 roku SALEWA po raz pierwszy zaprezentowała wszystkie swoje produkty z tym samym logo: orzeł SALEWA, który stał się symbolem niezrównanej jakości.
SALEWA podbiła rynki międzynarodowe
Po założeniu SALEWA Austria w 1982 r. zarząd przejął międzynarodową strukturę i powiązania eksportowe w całej Europie, Stanach Zjednoczonych, Japonii, a nawet w Nowej Zelandii. Włoski importer Heiner Oberrauch i jego grupa Ober Alp przejęli markę SALEWA i doprowadzili ją do sukcesu. Siedem głównych rynków europejskich w Niemczech, Francji, Włoszech, Austrii, Polsce, Szwajcarii i Hiszpanii jest zarządzanych przez ich własne firmy. W kolejnych 30 krajach grupa SALEWA współpracuje z agentami i importerami.
Wiodąca pozycja zarówno marki, jak i produktu
Marka SALEWA osiągnęła nowy wymiar zarządzania marką na początku nowego tysiąclecia. Było to widoczne w tworzeniu własnego zespołu sportowców, zespołu SALEWA alpineXtrem Team, a także w rozwoju i ciągłym doskonaleniu najwyższej jakości produktów. Na sezon zimowy 2009/2010 marka sportów górskich SALEWA zaprezentowała na rynku asortyment odzieży specjalistycznej oraz obuwia: alpineXtrem Pro. Drużyna pro alpineXtrem po niezliczonych godzinach opracowywania i testowania, setkach poprawek do projektu, po ciężkich testach na północnej ścianie Eigeru, na granitowych i lodowych ścianach Taku Towers na Alasce, a także na wysokich podjazdach na Ama Dablam w Nepalu przyczyniła się do stworzenia profesjonalnej serii odzieży górskiej: ośmiu modeli męskich, sześciu modeli damskich i trzech unisex - opracowane przez profesjonalistów dla profesjonalistów, wyprodukowane z myślą o codziennym i wymagającym użytkowaniu w górach.
Pomimo zmiany logo w ostatnich latach Salewa kontynuuje swoją misję tworzenia produktów najwyższej jakości z zastosowaniem najnowszych technologii. Wszystko dla bezpieczeństwa i wygody pasjonatów górskich przygód. Więcej wkrótce w kolejnych wpisach na blogu.
Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania serwisu, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe - zarówno przez nas, jak i naszych Zaufanych Partnerów. Pliki cookies służą również do personalizacji reklam. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Więcej informacji na temat warunków i prywatności można znaleźć także na stronie Prywatność i warunki Google. Akceptacja tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do nich klikając w zakładkę „Konfiguracja zgód”. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie poprzez usunięcie plików cookies z przeglądarki z danego urządzenia końcowego.